Det här gick ju riktigt bra, jag tror jag tar och fortsätter!
Jag vill börja min blogg-resa med att uttrycka mitt öppna förakt inför vuxna människor som använder ord som Pözz och Kramiz. I min blogg kommer det nog inte att "pözzaz" och "kramaz" speciellt mycket alls, men skulle det nu mot förmodan göra det i alla fall kommer det att heta Puss och Kram och inget annat!
Sen upptäckte jag en hemsk sak efter att ha läst Alex Schulmans blogg om smileysar. Jag är vid det här laget 25 år gammal och har alltid haft högsta betyg i svenska. Men helt plötsligt kan jag inte uttrycka mig utan en väldans massa =) och =( . Skrämmande eller hur? Så härmed lovar jag dyrt och heligt att detta ej kommer att få förekomma i min blogg heller.
Vidare kan jag innan någon upptäcker det och väljer att kommentera det hela medge att jag själv tycker att jag behärskar det svenska språket hyfsat bra, men, jag har hysteriskt lätt för att använda särskrivningar. Ni vet som Sten tvättade Levi´s jeans (Snällt av Sten, men jag tror att rätta benämningen är Stentvättade Levi´sjeans eller?) Ja, så är det ialla fall. Jag är världsmästare på att skriva i sär ord som borde skrivas ihop.
Sen har jag ju förstått att en grundregel i bloggandet är att man ska fatta sig kort.
Så hej då!
onsdag 10 oktober 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar