tisdag 30 oktober 2007

Skoluniform

Idag på aftonbladets hemsida behandlas skoluniformens att vara eller inte vara.
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1127093.ab

Jag måste säga att jag är för. Jag tror att skoluniform i skolan skulle vara bra på många sätt. Dels för vi-känslan. Se bara på fotbollslag, tror inte att de skulle spela lika bra om alla hade olika dräkter.
Dessutom tror jag faktiskt att det skulle minska mobbing och det tryck som jag vet att många elever känner inför sitt utseende. Jag vet ju bara hur nervös jag var för att se "fel" ut när jag gick i skolan. Har man dessutom inte så vansinnigt gott ställt som förälder har man ju inte råd att köpa en helt ny uppsättning kläder varje gång modet vänder.

Jag är alltså för. Jag menar, det behöver faktiskt inte vara skoluniform ala England. Det kan ju vara jeans och en viss tröja. Svårare behöver det ju inte vara!

Men vad vet en bonnläpp som jag!

Inga kommentarer: