fredag 26 oktober 2007

Hemgjorda tavlor

Nu har jag ätit och ser inte längre chipspåsar flyga runt huvudet. Konstigt att man kan bli så hungrig att man nästan inte tänker rakt ibland.

I vilket fall som helst ska jag vara kreativ och göra egna tavlor. Jag har tvingat sambon att bygga ihop ramar åt mig och så har jag köpt tyg på IKEA som jag ska spänna över. Tyvärr hittar nu inte älsklingen sin häftpistol, så hela projektet blev lite lagt på is så att säga.
Tur för mig att sambon är så duktig på att snickra och så. Det brukar vara så att jag kommer med en strålande idé för nya inredningsdetaljer, och sen får han bygga dem. Men han är för det mesta bara glad att ha en ursäkt att försvinna ner i snickerboa!

Nu tänker jag spela datorspel istället. Konstigt att man som 25-åring kan vara så datorspelsberoende. Och det får inte vara vilka spel som helst. Det ska vara spel som man får bygga i. Sen kan det vara allt från The Sims till Theme Hospital. Det spelar ingen levandes roll. Bara jag får bygga.
Jag kanske valde fel karriär. Kanske borde jag blivit arkitetkt istället. Vem vet.

Inga kommentarer: