Har just nu 150 miljarder järn i elden och hinner därför inte med bloggen. Hunden har varit sjuk, jag är själv på jobbet och vi hjälper pappa att tapetsera om. Så som sagt finns ingen tid att blogga nu. Jag åker hemifrån 06:20 och är hemma igen 20:00, sen efter duschen stupar jag i säng.
Jag är med andra ord slut som artist. Jag mår verkligen inte bra när mina rutiner rubbas så här. Jag vill äta, sova, träna och umgås med familj och djur regelbundet.
Som tur är lättar det nästa vecka. Annars hade jag nog sagt upp mig från mitt liv. Får man det förresten?
Så....på återseende när jag är människa igen!
PS. Mina småsyskon är världens sötaste, den här gången min drygt 2-åriga bror. Pappa har varit sjuk och bror går fram till honom och klappar honom på kinden:
-Stackars pappa, är du kuk?
Hahahahaha! DS.
onsdag 14 november 2007
söndag 4 november 2007
Fullt upp!
Jag har verkligen haft häcken full hela helgen. Och nu är jag på väg ut igen. Jag får skriva en resumé över helgemn imorgon istället!
Skärpning Maria!
Skärpning Maria!
onsdag 31 oktober 2007
Bokslut
Hej!
De sísta dagarna har varit väldigt dåliga på bloggfronten. Jag har just genomlevt mitt första bokslut på nya jobbet och är bra nervös att något blivit fel. Det är inga småpengar det handlar om precis. Men så är det väl med allt nytt man provar och jag är ju rätt grön när det gäller ekonomi.
Rätt komiskt igentligen att jag som alltid hatat matte och med nöd och näppe klarat skolmatemtiken helt plötsligt jobbar med ekonomi!
Ikväll: Bonde söker fru och Heroes.
Mål: Att vara vaken hela Heroes
Saknar: LOST
Ha det gott så lovar jag att bli bättre på bloggandet igen efter att jag hämtat mig från bokslutet!
De sísta dagarna har varit väldigt dåliga på bloggfronten. Jag har just genomlevt mitt första bokslut på nya jobbet och är bra nervös att något blivit fel. Det är inga småpengar det handlar om precis. Men så är det väl med allt nytt man provar och jag är ju rätt grön när det gäller ekonomi.
Rätt komiskt igentligen att jag som alltid hatat matte och med nöd och näppe klarat skolmatemtiken helt plötsligt jobbar med ekonomi!
Ikväll: Bonde söker fru och Heroes.
Mål: Att vara vaken hela Heroes
Saknar: LOST
Ha det gott så lovar jag att bli bättre på bloggandet igen efter att jag hämtat mig från bokslutet!
tisdag 30 oktober 2007
Skoluniform
Idag på aftonbladets hemsida behandlas skoluniformens att vara eller inte vara.
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1127093.ab
Jag måste säga att jag är för. Jag tror att skoluniform i skolan skulle vara bra på många sätt. Dels för vi-känslan. Se bara på fotbollslag, tror inte att de skulle spela lika bra om alla hade olika dräkter.
Dessutom tror jag faktiskt att det skulle minska mobbing och det tryck som jag vet att många elever känner inför sitt utseende. Jag vet ju bara hur nervös jag var för att se "fel" ut när jag gick i skolan. Har man dessutom inte så vansinnigt gott ställt som förälder har man ju inte råd att köpa en helt ny uppsättning kläder varje gång modet vänder.
Jag är alltså för. Jag menar, det behöver faktiskt inte vara skoluniform ala England. Det kan ju vara jeans och en viss tröja. Svårare behöver det ju inte vara!
Men vad vet en bonnläpp som jag!
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1127093.ab
Jag måste säga att jag är för. Jag tror att skoluniform i skolan skulle vara bra på många sätt. Dels för vi-känslan. Se bara på fotbollslag, tror inte att de skulle spela lika bra om alla hade olika dräkter.
Dessutom tror jag faktiskt att det skulle minska mobbing och det tryck som jag vet att många elever känner inför sitt utseende. Jag vet ju bara hur nervös jag var för att se "fel" ut när jag gick i skolan. Har man dessutom inte så vansinnigt gott ställt som förälder har man ju inte råd att köpa en helt ny uppsättning kläder varje gång modet vänder.
Jag är alltså för. Jag menar, det behöver faktiskt inte vara skoluniform ala England. Det kan ju vara jeans och en viss tröja. Svårare behöver det ju inte vara!
Men vad vet en bonnläpp som jag!
måndag 29 oktober 2007
Julterrorister
Kommer hem strax innan åtta, supertrött. Har varit med min sysyter och hennes hund hos veterinären och möts av JULMUSIK! Är man på fullt frisk om man lyssnar på julmusik redan i oktober? Tror inte det.
Tur att han är så söt att jag förlåter honom för det mesta!
Tur att han är så söt att jag förlåter honom för det mesta!
söndag 28 oktober 2007
Sportbladet
Jag var ute och kikade lite på aftonbladets hemsida och hamnade på avdelningen sportbladet. Är det inte galet skönt att alla inlägg på denna grabbiga del av aftonbladet har en rosa bakgrundsfärg!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)