Vilket skit det kan vara att bo på landet ibland.
Min älskade lilla vovvetjej har fått kennelhosta och har haft det i en vecka ungefär. Nu är det ju så att kennelhosta Är helt ofarligt, men man skulle ändå hålla uppsikt så att hennes snor inte blev gult.(fräscht, jag vet). Idag blev det ju då självklart att en härligt gulgrön gegga rinner ur näran på lilla tjejen. Till saken hör att min tjej
är av rasen Grand Danois, så det blir rätt mycket snor.
I vilket fall som helst är det så att jag blir tvungen att ribnga veterinären och få penecillin. Tror du att det finns ett enda apotek i stan som har öppet söndagar, nej icke. Ett hade öppet idag. Till 13:00. Strålande, verkligen.
Bottomline, måste man ha stenålderstider bara för att man bor på landet? Blir folk inte sjuka på söndagar här?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar